Kiedy copywriter nie stosuje akapitów, oczy po prostu nie mają gdzie odpocząć. Jeżeli dodatkowo użyje wypunktowania (bullets) tekst aż się prosi o przeczytanie (ze względu na swoją różnorodność).
Wypunktowanie jest jednym z elementów dobrego copywritingu. Może przedstawiać korzyści dla klienta z użytkowania konkretnego produktu lub usługi.
Jakich punktorów powinno się używać przy takich listach? Może to być po prostu kropka, litera, liczba lub też jeszcze inny znak. Jeśli chcesz uatrakcyjnić graficznie swój tekst/ofertę możesz użyć punktorów graficznych.
Jakie funkcje pełni wypunktowanie (bullets)?
- Pozwala podzielić dłuższy tekst, urozmaicić go. Daje odpocząć oczom oraz sprawia, że tekst jest bardziej przejrzysty i przystępny do czytania.
- Umożliwia zamieszczenie konkretnych korzyści danego produktu lub usługi w uporządkowany sposób (jedno wypunktowanie – jedna korzyść).
- Przykuwa wzrok i nawet jeśli czytelnik nie ma ochoty/czasu/możliwości przeczytania całej oferty, może w prosty sposób zapoznać się z korzyściami produktu/usługi.
- Jest bardzo ważnym elementem copywritingu, ponieważ argumenty w nim zawarte mogą przekonać klienta do skorzystania z danego rozwiązania.
Musisz pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy, o której dobry copywriter nie może zapomnieć (niestety często widzę ten błąd w różnych ofertach). Prezentuj korzyści, a nie cechy produktu lub usługi.
Wypunktowanie prezentujące cechę produktu
- Przyspieszenie 0-100 km/h : 5.7 sekundy
Wypunktowanie prezentujące korzyść dla klienta wynikające
- Dzięki przyspieszeniu od 0 do setki w ciągu 5.7 sekundy poczujesz, jak prędkość wgniata cię w fotel, a inne samochody będziesz oglądał tylko we wstecznym lusterku.
Pamiętaj: same cechy produktu nie sprzedają.
1 komentarze:
Wypunktowanie w tekstach to tylko jeden z elementów, na które uważać musi każdy copywriter. Jest o wiele więcej szczegółów, które wpływają na jakość dobrego tekstu i to zarówno pod SEO jak i pod sam wygląd i atrakcyjność danego tekstu ;)
Prześlij komentarz