Czy warto promować swoją firmę przez mikroblogging?

Czy słyszałeś o mikrobloggingu? Obiły ci się o uszy nazwy Twitter, Blip, Flaker, Pinger?

Serwisy te coraz bardziej zyskują na popularności. Coraz więcej firm promuję się w ten sposób. Ale tak naprawdę czym jest mikroblogging i jak można to wykorzystać w reklamowaniu swojej firmy?

Zobaczmy na definicję mikrobloggingu (źródło Wikipedia)
Mikroblog – to rodzaj dziennika internetowego, w którym głównym nośnikiem informacji są krótkie wpisy mające zazwyczaj długość jednego zdania. Tak jak zwykłe blogi, mikroblog może oprócz wpisów tekstowych zawierać zdjęcia, klipy dźwiękowe czy filmowe; może byc dostępny dla każdego lub wąskiej grupy wyselekcjonowanych przez autora czytelników.
Główną ideą mikroblogów jest przekazywanie informacji, o czynności jaką się w danej chwili wykonuje, krótkich przemyśleń lub planów, które ma się zamiar zrealizować w najbliższym czasie. Możliwe jest także prowadzenie konwersacji pomiędzy użytkownikami, przy użyciu wpisów.

Załóż profil swojej firmy na jednym z najbardziej popularnych serwisów mikroblogowych. Jeśli chodzi o Polskę, to polecam blip.pl. Serwis ten staje się coraz bardziej rozpoznawalny, a tylko kwestią czasu jest jego pełna integracja z komunikatorem Gadu-Gadu (ten sam właściciel).

Jako tytuł profilu możesz użyć nazwę swojej firmy lub jedno z haseł kluczowych pod którym się pozycjonujesz.

O czym możesz pisać na swoim profilu?

  • Publikujesz nowy artykuł? Daj o tym znać innym. Otaguj odpowiednio wpis. Dowiedzą się o nim zarówno osoby, które cię obserwują, jak i Internauci śledzący odpowiedni tag. Staraj się, aby twoje wpisy pojawiały się dość regularnie.

  • Na twojej stronie pojawiły się jakieś nowości? Napisz o tym.

  • Jak możesz zachęcić dodatkowe osoby do śledzenia twojego profilu? Publikuj ciekawostki, linki do interesujących artykułów dotyczących twojej branży.

  • Kiedy będziesz miał już liczne grono obserwujących, możesz robić specjalne promocje lub oferować rabaty tylko dla nich.
Według wielu osób serwisy mikrobloggingowe w niedługim czasie staną się codziennością, tak jak dziś są nią portale społecznościowe, komunikatory, czy też zwykłe blogi. Dlatego też wyprzedź konkurencję i zacznij się promować w ten sposób już dziś.

2 komentarze:

Romek pisze...

Myślę, że to fajny sposób na pozyskanie nowych klientów i promocję swojej firmy w sieci. Wartościowe informacje dość szybko się rozprzestrzeniają, więc sukces murowany. Ja prowadzę swojego bloga, losuję dla klientów koszulki reklamowe i wszyscy są bardzo zadowoleni.

Kamil pisze...

Każdego rodzaju promowanie biznesu jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Wystarczy tylko przygotować dobrze przemyślaną strategię i zacząć działać ;) Sukces jest na wyciągnięcie ręki, a naszym zadaniem jest po prostu jej wyciągnięcie ;)

Prześlij komentarz