Jak w skuteczny sposób stawiać cele w marketingu?

Czy na początku każdego roku stawiasz sobie nowe cele na nadchodzące 12 miesięcy?

Z pewnością część z nich dotyczy twojego biznesu, twojej firmy.

Co można zrobić, aby twoje cele, “postanowienia” były realizowane zgodnie z planem? W tym artykule przedstawię ci kilka sposobów, dzięki którym będziesz mógł je skutecznie realizować.
  • Twoje postanowienia nie muszą być “na cały rok”. Polecam konkretne cele podzielić na mniejsze (które będą zbliżać do realizacji celu głównego). Przykładowo, jeśli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż o 50% poprzez listę mailingową, wyznacz sobie, co chciałbyś zrobić w konkretnych miesiącach. Np. w styczniu zbierz całą potrzebną wiedzę. W lutym przygotuj wszystkie niezbędne narzędzia i zacznij tworzyć własne wiadomości, które będziesz wysyłał do swoich potencjalnych klientów itd.

    W ten sposób będziesz mógł obserwować, jak zbliżasz się do realizacji celu głównego (metoda małych kroczków).


  • Koncentruj się jedynie na najważniejszych celach, które przyniosą ci najwięcej korzyści. Zauważ, jakie dziedziny rozwoju mogą przynieść ci najwięcej klientów, a zarazem zysku. Zainwestuj w dobre oferty na swojej stronie www, ulotkach, broszurach (copywriting), utrzymuj kontakt z obecnymi i potencjalnymi klientami.


  • Stawiaj cele zgodnie z zasadą SMART. Twój cel powinien być:

    Specific – czyli musi być jasno określony. Nie powinno to być “chcę zwiększyć sprzedaż”, ale “chcę zwiększyć sprzedaż o 25% poprzez zastosowanie usługi direct-mail”.

    Measureable – twój cel musi być łatwy do oceny. Powinieneś wiedzieć w jakim stopniu został zrealizowany. Ważne jest też byś miał ciągłą kontrolę nad procesem jego realizacji.

    Attainable – twój cel musi być osiągalny.

    Realistic – to, co planujesz musi być realne do osiągnięcia. Kieruj się zdrowym rozsądkiem przy wyznaczaniu celów dotyczących twojej firmy.

    Timely – cel powinien być określony w czasie. Weźmy wcześniej wspomniany przykład “chcę zwiększyć sprzedaż o 25% poprzez zastosowanie usługi direct-mail”. Ustal dokładne ramy czasowe. O wiele łatwiej będzie dążyć do celu, kiedy będzie on brzmiał “chcę zwiększyć sprzedaż o 25% w ciągu 6 miesięcy poprzez zastosowanie usługi direct-mail”.

7 komentarze:

Jonasz pisze...

ciekawe informacje i fajny blog

Irek pisze...

Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego artykułu.

Jedzenie z dowozem pisze...

Dobry art. Dzięki za info!

Warszawa pisze...

Fajnie napisane!

filmowanie ślubów łódź pisze...

konsekwencja topodstawa

www.dje-wesele.pl pisze...

metoda SMART zawsze działa

catering dietetyczny zbuczyn pisze...

jest pieknie

Prześlij komentarz