O czym dobry copywriter powinien pamiętać?


W tym artykule przedstawię ci 3 rzeczy, o których każdy copywriter (nawet początkujący) powinien pamiętać.

1. Poznaj swojego odbiorcę

Przed rozpoczęciem pisania oferty zadaję różne pytania moim klientom. Jednym z nich jest:
Jaka jest Pana grupa docelowa i czym się ona charakteryzuje?

Dość często zdarza się, że przedsiębiorcy nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie.

Uważają, że swoje usługi praktycznie kierują do wszystkich i nie potrzeba tutaj określenia “jakiejś grupy docelowej”. Nie znają swojego potencjalnego klienta, czasami nawet nie wyrażają takiej chęci. Nie wiedzą, jakie ma problemy i jak można je rozwiązać.

Po prostu OFERUJĄ swój PRODUKT. Skupiają się na nim – i to praktycznie wszystko, co robią.

Dlaczego copywriter przed rozpoczęciem pisania powinien poznać grupę docelową określonej oferty sprzedażowej?
  • Będzie znał ich problemy, więc będzie mógł o nich napisać i stworzyć więź z czytającym. Klient przeglądając taką ofertę będzie wiedział, że dana firma go rozumie i wie co mu potrzeba.

  • Będzie znał ich potrzeby, więc będzie mógł zaproponować określone rozwiązanie w postaci produktu lub usługi.

  • Będzie wiedział, czym dana grupa docelowa się charakteryzuje, więc będzie mógł stworzyć odpowiednią ofertę. Zwróci uwagę na te szczegóły, które są ważne dla tych odbiorców np. pogwarancyjny serwis lub sprzedaż ratalna.
2. Dobry copywriter zawsze pamięta o dobrym nagłówku

Za pomocą nagłówka stworzysz dobre (lub złe) pierwsze wrażenie. Nie powinien być to zwykły opis usług np. Pizzeria /i tu nazwa/. Tutaj trzeba się bardziej wysilić.

Nagłówek oferty firmy można połączyć z USP.

Nagłówek musi przyciągać uwagę, zaciekawiać, a nawet “zmuszać” do przeczytania oferty. Często w nagłówkach wykorzystuję pytanie, tak jak w tym artykule. Aby poznać na nie odpowiedź, trzeba przeczytać to, co napisałem.

Podobnie jest z ofertą firmy. Postaw w nagłówku pytanie dotyczące rozwiązania jakiegoś problemu, a prawdopodobnie twoi potencjalni klienci przeczytają ofertę, aby dowiedzieć się więcej.

3. Wygląd oferty
Staraj się, aby twoja oferta była przejrzysta – musi być łatwa i przyjemna do czytania.

Kilka razy widziałem już naprawdę kilka dobrych tekstów, ale zastosowane formatowanie sprawiało, że oferta była praktycznie niemożliwa do przeczytania.

Mikroskopijna czcionka, brak podziału na akapity i śródtytuły powodowały, że czytający rezygnował po kilku chwilach. Przypomnij sobie, jak często spotykasz się z takim ogromem tekstu i jaka jest twoja reakcja.

O czym musisz pamiętać, jeśli chodzi o wygląd i formatowanie napisanej oferty
  • Stosuj krótkie akapity: maksymalnie 5-6 linijek. Tekst w takiej postaci bardzo łatwo się czyta.

  • Logiczne części oddzielaj śródtytułami.

  • Twój tekst nie powinien być zbyt szeroki np. na całość ekranu. Lepiej wstaw go w kolumnę np. jak na naszym blogu.

  • Przy wymienianiu korzyści stosuj wypunktowania – bullet points.

1 komentarze:

Daniel pisze...

pomocny wpis!

Prześlij komentarz