Internet i e-biznes cały czas się zmieniają. W ostatnim czasie obserwujemy jak bardzo Facebook wkracza w nasze codzienne życie – jest praktycznie wszędzie. Mówią o nim w TV, piszą w gazetach, rośnie liczba telefonów, które są sprzedawane z nieograniczonym dostępem do tego serwisu (a wszystko w ramach abonamentu).
Co najważniejsze – coraz więcej ludzi korzysta z Facebooka. Można sobie zadawać pytanie: czy nie jest to przypadkiem chwilowe i czy Facebook zmieni się w drugą naszą-klasę i “słuch po nim zaginie”?
Nic na to nie wskazuje, a skłaniałbym się raczej ku opinii, że Facebook stanie się naszą codziennością, jak w tym momencie wyszukiwarka Google.
Nasza-klasa popełniła duży błąd przez to, że nie dała możliwości zakładania kont dla firm. Jakiś czas temu mieliśmy tam konto, ale zostało usunięte przez administratora – łamało regulamin, który zabraniał posiadania kont firmowych. Jeśli nawet by chcieli umożliwić to teraz, bardzo ciężko byłoby im zmienić wizerunek “portalu do lansu”.
W przypadku Facebooka jest całkowicie inaczej – oni od razu stawiali na biznes, a w tym momencie oferują coraz więcej rozwiązań dla firm. W najbliższej przyszłości planują wprowadzenie geolokalizacji przy wyświetlaniu reklam. W ten sposób będziesz mógł targetować swoją ofertę do mieszkańców danej okolicy.
Słyszałem wiele opinii na temat tego, że reklama na serwisach społecznościowych jest nieskuteczna, ponieważ ludzie wchodząc na taki portal chcą porozmawiać ze znajomymi, pooglądać zdjęcia, podyskutować na jakiś temat.
I bardzo słusznie – jeśli chodzi o typowy portal społecznościowy to wątpię, że internauci będą klikać w kolorowe banery umieszczone pośród zdjęć znajomych.
Wyobraź sobie sytuację, w której dyskutujesz ze znajomymi na temat możliwości spędzenia weekendu. Z boku ekranu wyświetla się nieinwazyjna reklama toru gokartowego w twojej okolicy. Przedstawiona jest specjalna oferta: gdy skorzystasz teraz z linku cała twoja grupa dostanie 10% rabatu.
Dajesz znać o tym znajomym i razem wybieracie się spędzić aktywne popołudnie na torze gokartowym. Tego typu reklamy będą miały jak najbardziej sens pod warunkiem, że będą dopasowane do kontekstu i lokalizacji.
1 komentarze:
Uważam że warto zainteresować się PIXELEM!
Prześlij komentarz