Czy pamiętasz jakąkolwiek ulotkę jaką dostałeś w ostatnim tygodniu? Możliwe, że będziesz potrafił wskazać branżę promowaną przez daną ulotkę, lecz ze zidentyfikowaniem konkretnej firmy może być już większy problem.
Dzieje się tak dlatego, że przeważnie ulotki budowane są na tym samym, nieskutecznym schemacie (bardzo podobne do siebie, praktycznie taka ulotka niczym nie wyróżnia firmy).
Robiłem ostatnio analizę rynku pizzerii dla klienta. Co się okazało? Czym większe miasto, tym więcej pizzerii, które reklamują się takim samym hasłem “Najlepsza pizza w mieście”. Tak samo powszechne jest to, że właściciele szkół nauki jazdy promują się wykorzystując hasła typu “niskie, atrakcyjne ceny”.
Gdy spaceruję sobie po mieście, często otrzymuję właśnie takie ulotki (przepełnione sloganami, które nic nie wnoszą). Ze względu na moją pracę zbieram takie ulotki i przeglądam później w zaciszu domowym. Ale czy znasz inne osoby, które zabierają ulotki do domu? Zakładam się, że nie jest ich zbyt dużo…
Całkiem niedawno spotkałem się, ze stwierdzeniem:
“Żywotność ulotki zależy od odległości do najbliższego kosza lub innego przedmiotu mogącego pełnić podobną funkcję.”
Masz tylko 5-8 sekund na to, aby zainteresować swoją ulotką. Jeśli tak się nie stanie, ulotka wyląduje na ziemi (lub w koszu). A nikt nie lubi wydawać pieniędzy na reklamę, która po prostu nie działa.
Co możesz zrobić, aby twoja ulotka miała większą skuteczność i przyciągnęła do ciebie nowych klientów?
- Poproś innych o opinię na temat twoich materiałów reklamowych. Znajomi, rodzina, twoi obecni klienci – bylebyś mógł liczyć na szczerą opinie. Pamiętaj o tym, aby te osoby należały do twojej grupy docelowej. Przykładowo jeśli reklamujesz coś dla młodych ludzi i wiesz, że sami nie będą mogli oni za to zapłacić, powinieneś też pomyśleć o ich rodzicach. Im też musi się to spodobać. To rodzice zdecydują, czy zdecydować się na dany produkt/usługę i czy będzie to odpowiednie dla ich pociechy.
- Zastanów się kto będzie czytał twoją ulotkę. Pierwszym krokiem (przed zaprojektowaniem ulotki) powinno być poznanie twojego klienta. Firmy nie próbują nawet poznać wymagań i potrzeb osoby, która mogłaby zostawić u nich swoje pieniądze.
- W jaki sposób dostarczasz swoje ulotki do klientów? Wynajmujesz kogoś, aby rozdawał je w centrum miasta? Wrzucasz do skrzynek pocztowych? Przeanalizuj dokładnie jaki sposób jest dla ciebie najlepszy, w jaki sposób trafisz do najwiekszej liczby potencjalnych klientów.
- Użyj kilku różnych projektów, aby sprawdzić co jest najbardziej skuteczne w twoim przypadku. Użyj różnych haseł, projektów graficznych, aby wybrać te najskuteczniejsze.
0 komentarze:
Prześlij komentarz