Co najczęściej powoduje, że ludzie nie odnoszą sukcesu w biznesie?

Może w tym momencie się zaskoczę, ale odpowiedzią na to pytanie jest „oni sami”. A właściwie ich myślenie.

Wiele z takich osób zostało nauczonych, że prowadzenie własnej firmy jest trudne, żmudne i bardzo ciężkie. Powiedziano im, że jedynie dużych pieniędzy można dorobić się na etacie, wykonując polecenia przełożonego.

Większość z takich (przekazywanych z pokolenia na pokolenie) informacji, nie ma pokrycia z rzeczywistością.

„Jeśli będziesz pracował bardzo ciężko, odniesiesz sukces”

Nic bardzo mylnego. Dzięki ciężkiej pracy jedynie dorobisz się siwych włosów w bardzo młodym wieku (ew. garba).

Nie będziesz miał czasu dla swojej rodziny, będziesz gościem w domu. Nie wspominam już o twojej pasji lub hobby, które całkowicie pójdzie w zapomnienie. Czy do tej pory pracowałeś ciężko?

Prawdopodobnie tak. A czy ta praca została należycie wynagrodzona? Prawdopodobnie nie, bo jeśli by tak było, to byłbyś gdzieś na wakacjach, leżał na plaży lub śmigał po ośnieżonych stokach narciarskich.

Często w żartach mówi się, żeby „zarobić, ale się nie narobić”. I jest w tym bardzo dużo prawdy. Chodzi o to, by pracować mądrze, a nie ciężko, bo jak wiemy nie wiąże się to z zarobieniem dużej ilości pieniędzy i odniesieniem sukcesu.

„Jeśli jesteś w czymś bardzo dobry, nie opędzisz się od klientów”

Nieprawda. W naszym kraju jest pełno fachowców, którzy są bezkonkurencyjni w swojej dziedzinie.

Nie znaczy to, że są znani i ludzie od razu o nich wiedzą.

Bycie w czymś dobrym nie wystarczy, aby zarabiać duże pieniądze. Trzeba się odpowiednio „sprzedać”, ludzie muszą o tobie usłyszeć (i wcale nie mam tutaj na myśli wydawania olbrzymich pieniędzy na wizerunkowe kampanie reklamowe).

„Twój marketing musi być profesjonalny”


Często się zdarza, że trafiają do mnie firmy, które są zawiedzione wynikami swoich kampanii reklamowych. Ich właściciele wydali masę pieniędzy na kolorowe reklamy brandingowe, broszury, ulotki, animowane strony WWW (najczęściej we flashu).

Efekty są opłakane. Nowe, „kolorowe” rozwiązania nie przyciągają klientów.

Kampanie brandingowe mają rację bytu jedynie w przypadku dużych firm. Mogą one przeznaczyć na marketing odpowiednią ilość pieniędzy, aby zaprezentować daną reklamę klientowi minimum 7 razy (a wskazane jest dużo więcej).

W przypadku małych firm wydawanie pieniędzy na kosztowne kampanie reklamowe jest po prostu niecelowe.

0 komentarze:

Prześlij komentarz