7 zasad dotyczących projektowania ulotek reklamowych


7 zasad dotyczących projektowania ulotek reklamowych, które musisz znać
Nim zaczniesz projektować ulotkę reklamową lub to zlecisz, musisz poznać “7 zasad…”.

Jeśli się do nich zastosujesz, zwiększysz szanse na przyciągnięcie nowych klientów do twojej firmy.

ZASADA NR 1
Jeden rzut oka i klient powinien wiedzieć, czego może się spodziewać po danej ulotce reklamowej. Postaraj się, aby ulotka była przejrzysta. Nie polecam używania czcionek o niewielkich rozmiarach. Lepiej jest napisać po prostu mniej, niż wrzucać ogrom informacji napisanych małym druczkiem.

Nie łudź się, raczej nikt nie będzie szukał lupy, żeby to przeczytać. Zamiast szkła powiększającego, będzie rozglądał się w poszukiwaniu śmietnika.

ZASADA NR 2
Co najbardziej przyciąga uwagę na ulotce i jest zarazem bardzo skuteczne? Nagłówek. Zastosuj takie kroje czcionek, aby wyróżniały go spośród innych elementów na twojej ulotce reklamowej.

W nagłówku możesz napisać o problemie, potrzebie klienta lub złożyć już jakąś obietnicę. Pamiętaj, że nagłówek pełni niezwykle ważną rolę w ulotce, więc wymagane jest, aby przyciągnął uwagę czytelnika.

ZASADA NR 3
Ulotka reklamowa musi mieć jasny przekaz. Napisz o tym, co reklamujesz, ale raczej nie stosuj jedynie wypisania produktów/usług od myślników. Co możesz zrobić, by twoja ulotka była bardziej skuteczna? Pomyśl o zastosowaniu języka korzyści. Rozpisz to, co chcesz reklamować.

ZASADA NR 4
Łatwo zepsuć dobrą ulotkę reklamową zamieszczając na niej zbyt dużo informacji. Pamiętaj, że ulotka to jedynie zajawka twojej oferty. Pełną jej wersję zamieść na stronie WWW lub informuj o niej przez telefon.

ZASADA NR 5
Jak możesz zachęcać klientów do odwiedzania strony WWW twojej firmy lub do telefonu do ciebie? Daj im jakiś gratis, zniżkę lub rabat. Nie dość, że przyciągniesz więcej osób (niż ulotkami ‘bez gratisu’), to będziesz wiedział, jaka jest skuteczność danej ulotki. Będziesz mógł to zmierzyć i stwierdzić, czy jest to opłacalne.

ZASADA NR 6
Użyj ‘call to action’ (wezwanie do działania). “Powiedz” klientowi dokładnie, co ma zrobić. Może to być telefon do twojej firmy, wejście na stronę internetową lub umówienie się na spotkanie. Użyj słowa “teraz!”..

ZASADA NR 7
Nie zapomnij o danych kontaktowych. Polecam zamieszczanie jednego numeru telefonu, jednego adresu e-mail, jednego adresu strony WWW. Widziałem już ulotki, gdzie były podane 3 różne telefony kontaktowe i dwa różne adresy internetowej tej samej firmy…

Są tacy klienci, którzy nie będą mogli się zdecydować, który wybrać i w ogóle nie zadzwonią. Po co wprowadzać dodatkowy chaos?

20 komentarze:

Anonimowy pisze...

Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!

Anonimowy pisze...

Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!

Anonimowy pisze...

Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!

Anonimowy pisze...

Sledz, polecam!

Anonimowy pisze...

Sledz, polecam!

Anonimowy pisze...

Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!
Mysle ze sa to bardzo dobre zasady!

Anonimowy pisze...

Super zasady, przydalo sie bardzo! Pawel jestes MISZCZEM!
Super zasady, przydalo sie bardzo! Pawel jestes MISZCZEM!
Super zasady, przydalo sie bardzo! Pawel jestes MISZCZEM!
Super zasady, przydalo sie bardzo! Pawel jestes MISZCZEM!
Super zasady, przydalo sie bardzo! Pawel jestes MISZCZEM!Super zasady, przydalo sie bardzo! Pawel jestes MISZCZEM!
Super zasady, przydalo sie bardzo! Pawel jestes MISZCZEM!
Super zasady, przydalo sie bardzo! Pawel jestes MISZCZEM!
Super zasady, przydalo sie bardzo! Pawel jestes MISZCZEM!
Super zasady, przydalo sie bardzo! Pawel jestes MISZCZEM!
Super zasady, przydalo sie bardzo! Pawel jestes MISZCZEM!

LUBIE PLACKI

Anonimowy pisze...

Artur, co tam?

Anonimowy pisze...

Tak. dodam jeszcze że treść zawarta w ulotce musi być spójna i nie może odbiegać od tematu zbyt duża inwencja twórcza nie jest wskazana ;)

Agencja reklamowa Poznań pisze...

Można powiedzieć, że przedstawione zasady faktycznie obrazują, jak należy przygotowywać ulotki reklamowe. Bardzo wartościowe porady i wpis warty uznania!

Anonimowy pisze...

Następnym razem pisząc post, pisz krótko, zwięźle i nie powtarzaj się- jak w ulotce reklamowej ;)

Adrianna pisze...

Bardzo ciekawie przedstawione zasady :) Fajnie, że ktoś to zebrał i ułożył taki "mini poradnik" :)

Anonimowy pisze...

podoba mi się to :)

Monika pisze...

W zupełności zgadzam się z przedstawionymi poradami. Przejrzyste, oryginalnie wyglądające ulotki wydrukowane na wysokiej jakości papierze na pewno pozytywnie wpływają na obiór firmy przez potencjalnych klientów.

Unknown pisze...

Zasady jak najbardziej jasne i oczywiste, jednak mimo tego stworzenie dobrego projektu nie nalezy do rzeczy prostych. Lepiej oddać to profesjonalistom choćby z http://www.projekty-logo.com.pl/ niż próbować zrobić to samemu, tracąc przy tym mnóstwo czasu i nerwów. Chyba, że to nasze hobby i zwyczajnie chcemy się nauczyć projektowania.

Marcin72 pisze...

Świetny wpis, wiele przydatnych informacji. Jeżeli szukacie więcej porad dotyczących projektowania produktów reklamowych, to zdecydowanie polecam Wam stronę https://oldboxer.pl/ulotki-reklamowe-ktore-nie-trafia-do-smietnika-to-mozliwe-wystarczy-pamietac-o-5-rzeczach/.

whiteart.pl pisze...

Bardzo pomocny wpis muszę przyznać. Projektowanie graficzne jest ważnym elementem wpływającym na wizerunek firmy, dlatego warto zadbać o ten aspekty i znaleźć odpowiednią agencję reklamową

Mati pisze...

Ten wpis dał mi wiele do myślenia.

Karolina pisze...

Wbrew pozorom, aby zaprojektować odpowiednią ulotkę reklamową trzeba się nieźle napracować. Super, że udało Ci się stworzyć tego typu wpis. Dla osób, które zdecydowały się samodzielnie zaprojektować ulotki reklamowe będzie on bardzo pomocny. Powiem szczerze, że ja w tej kwestii zdecydowałam się zdać na pomoc ekspertów. Jakoś nie czułam się na siłach, aby samodzielnie się tym zająć.

roznoszenie ulotek pisze...

Prawidłowe zaprojektowanie ulotki to klucz do sukcesu. Trzeba zainteresować odbiorcę, tak aby druk nie trafił bez celu do kosza.

Prześlij komentarz