Czy twój tekst jest łatwy do czytania?
W copywritingu prostota ma duże znaczenie. Im mniej skomplikowanie piszesz, tym lepiej.
Przedstawię ci teraz kilka wytycznych dotyczących formatowania tekstu:
- Używaj czcionek o wielkości 12-14 pikseli.
- Podziel tekst na akapity po 4-6 linijek.
- Używaj języka zrozumiałego dla twoich klientów. Pamiętaj, że nie każdy jest ekspertem w branży i rozumie fachowe określenia.
- Stosuj śródtytuły, aby ułatwić odbiór tekstu.
- Użyj pogrubienia czcionki do najważniejszych treści.
Mów o klientach i ich potrzebach, a nie o sobie i o tym co, oferujesz.
Czy zwracasz się do swojego klienta?
Nikt nie lubi być traktowany, jako jeden z wielu. Dlatego w swoich tekstach copywritingowych, kieruj słowa do pojedynczego klienta (zamiast “wasze problemy”, napisz “twoje problemy”).
W jakim stopniu twój tekst działa na wyobraźnię czytelnika?
Dobry copywriter powinien pisać teksty, które mocno oddziałują na wyobraźnię klienta. Jeśli przedstawiasz problemy, zarysuj sytuację, w której pokażesz, co może się stać, jeśli osoba nie skorzysta z produktu lub usługi. Jeśli natomiast zajmujesz się korzyściami, stwórz obraz z przyszłymi wydarzeniami (pokaż jak “zmieni się” życie klienta, kiedy już skorzysta z tego, co oferujesz). Używaj porównań, opowieści, metafor.
Czy twój produkt/usługa jest wiarygodna?
Nikt nie lubi korzystać z czegoś, co jest niesprawdzone. Dlatego też w swoich tekstach copywritingowych zamieszczaj testimoniale (rozbudowane opinie klientów). Z pewnością przekona to wielu niezdecydowanych klientów.
Jak wygląda twój PS?
PS jest bardzo ważnym elementem dobrej oferty handlowej.
1 komentarze:
Dobry tekst zachęcać musi użytkowników do jego przeczytania. Z pewnością ważne są nagłówki, które na pierwszy rzut oka będą widoczne, gdyż dzięki temu wiele osób zamiast odrzucić dany tekst właśnie go przeczyta, gdyż znajdzie w nagłówku coś co go interesuje.
Prześlij komentarz