Jak zaprojektować dobrą stronę do pozyskiwania adresów e-mail?

Czy wiesz jaka siła drzemie w liście mailingowej? Kiedy już będziesz miał dużo maili swoich klientów (obecnych i potencjalnych), będziesz mógł reklamować im swoje produkty całkowicie za darmo.

Wystarczy, że powiadomisz ich o tym, że wprowadzasz coś nowego w swojej ofercie (produkt, usługę). Możesz także informować ich o wyprzedażach, promocjach i o tym, co aktualnie dzieje się w twojej firmie.

Jedyne co potrzebujesz to lista adresowa do osób, które mogłyby coś u ciebie kupić lub skorzystać z twoich usług.

Jednym ze sposobów w jaki możesz pozyskiwać adresy e-mail twoich klientów jest strona opt-in. Oczywiście nikt nie poda ci adresu ot tak. To ty najpierw musisz coś zaoferować (oczywiście za darmo).

Może to być jakiś poradnik lub krótki e-book (o tym dokładnie w kolejnych artykułach).

Tak specjalnie zaprojektowana strona ma tylko jedno zadanie. Musi sprawić, że osoba, która na nią wejdzie, zapiszę się na twoją listę mailingową.

Podam ci teraz główne wytyczne, którymi musisz się kierować przy projektowaniu takiej strony:
  • Strona musi mieć dobry nagłówek (bardzo ważny element, jeśli chodzi o copywriting). Musi on przyciągać uwagę, obiecać jakąś korzyść lub odwoływać się do problemu, z jakim może borykać się twój potencjalny klient.

  • Napisz krótki wstęp informujący, o czym jest strona opt-in i co klient może dzięki niej uzyskać.

  • Użyj wypunktowania do przedstawienia korzyści dla klienta. Napisz to językiem zrozumiałym dla niego (unikaj żargonu branżowego, który rozumieją jedynie nieliczni).

  • Pobieraj jedynie potrzebne dane. Widziałem wiele stron opt-in, które w formularzach chciały ode mnie wiele niepotrzebnych danych: nazwisko, nr telefonu czy data urodzenia. Ogranicz się jedynie do imienia oraz adresu e-mail. Wystarczy w zupełności.

  • Zamieść politykę prywatności. Osoba, która się zapisuję na twoją listę musi wiedzieć, co stanie się z jego adresem e-mail, co może się spodziewać w przyszłości. Przede wszystkim zamieść informacje o bezpieczeństwie (“twój adres nie będzie nikomu udostępniany itd.)

0 komentarze:

Prześlij komentarz