E-mail marketing – 6 zasad tworzenia dobrej listy mailingowej

Lista mailingowa i newsletter są potężnymi narzędziami do budowania relacji z klientami (obecnymi i potencjalnymi).

Poniżej przedstawię ci najważniejsze zasady budowania dobrej listy mailingowej, która zarobi dla ciebie dodatkowe pieniądze.
  • Zapisy na twój newsletter powinny odbywać się w bardzo prosty sposób. Nie wymagaj za dużo danych od osób, które będą zainteresowane twoim mailingiem. Tak naprawdę wystarczy ci jedynie imię i adres e-mail.
  • Zastanów się, czy potrzebujesz więcej danych? Na niektórych stronach widziałem wymagane nazwisko, czy też nawet numer telefonu. Pomyśl tylko, ile osób odstraszyło takie coś.
  • Twój opt-in (pole do zapisu na newsletter) powinien być umieszczony w widocznym miejscu. Musi być łatwy do odnalezienia.
  • Opt-in zamieszczaj praktycznie na każdej podstronie swojej witryny. Zwiększy to jego skuteczność.
  • Jeśli umiesz, napisz skrypt tak, aby dla osoby, która już się zapisała, opt-in był ukryty.
  • Opt-ina możesz umieścić na sidebarze (z boku strony), na samym dole lub w okienku pop-out (wyskakujące okienko, gdy użytkownik chce opuścić twoją stronę).
  • Reklamuj swój newsletter na wszystkich możliwych kanałach (facebook, blip, inne serwisy społecznościowe)
  • Rób specjalne promocje dla swoich subskrybentów. Nagradzaj ich za to, że podali swój adres i nadal czytają twój newsletter.
  • Stwórz swoją politykę prywatności. Nikt nie lubi podawać swojego maila, jeśli nie wie dokładnie, co możesz z nim zrobić.
  • W zamian za zapisanie się na twoją listę mailingową, zaoferuj coś wartościowego, użytecznego. Może to być krótki poradnik, obszerny fragment e-booka, czy też zniżka na twoje usługi.

5 komentarze:

Franio pisze...

wspaniały wpis

Halina pisze...

fantastyczny wpis oby tak dalej!

Zosia pisze...

super! polecam tego bloga

Oskar pisze...

ciekawe treści

Mateusz pisze...

super wpis i ciekawe treści

Prześlij komentarz