Każdy z tych sposobów wymaga dobrego copywritingu.
Aby twoje teksty były dobre pod względem copywritingu, nie tylko musisz mieć umiejętności pisania skutecznych tekstów, ale także wykazać się znajomością psychologii, socjologii, sprzedaży. Powinieneś także umieć za pomocą tekstu tworzyć obrazu w głowie czytającego.
Pamiętasz zasady gramatyczne, których uczyli cię w szkole? Może cię zaskoczę tym, co teraz powiem, ale wiele z nich nie znajdzie zastosowania w copywritingu. Po prostu copywriting rządzi się własnymi zasadami gramatycznymi. Z pewnością niejeden polonista złapałby się za głowę czytając listy sprzedażowe, czy oferty handlowe pisane zgodnie z wytycznymi copywritingu…
...ale w tym przypadku najważniejsza jest skuteczność (nawet jeśli mamy nagiąć reguły gramatyki).
Skupmy się teraz na trzech najczęściej popełnianych błędach w copywritingu.
BŁĄD nr 1
Nudny i nieciekawy nagłówek.
Jest to zmora większości tekstów, jakie widzę w Internecie. Nagłówek, który zupełnie nic nie mówi o korzyści dla klienta, a przedstawia jedynie “wyjątkowy, tylko u nas, najlepszy” produkt.
W jaki sposób stworzyć dobry nagłówek, jakie funkcje powinien on spełniać dowiesz się w artykułach:
- Jak (i dlaczego) stworzyć dobry nagłówek w twojej reklamie i nie wyrzucać pieniędzy na marny copywriting?
- Jak nie zepsuć oferty, czyli raz jeszcze o nagłówkach
Popełniasz go wtedy, gdy od razu przedstawiasz rozwiązanie (produkt lub twoja usługa) nie znając problemów i potrzeb potencjalnych klientów.
Nie próbuj ich nakłonić, aby kupowali twoje produkty. Stwórz w nich potrzebę posiadania, tego co oferujesz.
Edukuj. Spraw, aby twoi klienci byli świadomi twojej branży, rozwiązań, jakie oferujesz.
BŁĄD nr 3
Brak określenia grupy docelowej, a co przez to idzie kierowanie swojej oferty do wszystkich (czyli praktycznie do nikogo).
Musisz wiedzieć, kto jest odbiorcą twojej reklamy/oferty sprzedażowej. W tekstach odwołuj się do doświadczeń, wspomnień, problemów danej grupy docelowej.
2 komentarze:
wartościowy wpis na tym blogu!
rzeczowo i solidnie napisane
Prześlij komentarz