9 elementów, które powinien zawierać każdy dobry list sprzedażowy (sales letter)? część 1/3

W tym cyklu artykułów przedstawię ci wszystkie elementy, które powinna zawierać rozbudowana oferta twojego produktu lub usługi (sales letter). Jest to taki niezbędnik, jeśli chcesz, aby to, co oferujesz, dobrze się sprzedawało.

Wielu przedsiębiorców ma bardzo dobry produkt, ale nie potrafi go przedstawić swoim klientom. Nie bądź jednym z takich biznesmenów, którzy przez zły copywriting tracą wielu klientów.
  1. Nagłówek
    Pamiętaj, masz tylko kilka sekund na przyciągnięcie uwagi twojego potencjalnego klienta. Jeśli tego nie zrobisz, rzuci on okiem na twój list sprzedażowy, poodwiedza poszczególne podstrony na twojej stronie WWW, czy też pobieżnie przejrzy wydrukowaną ofertę.

    A to na pewno nie przekona go do zakupu twojego produktu. Z pewnością będzie miał kilka obiekcji, a w bardzo krótkim czasie i za pomocą kilku zdań, które pobieżnie przeczyta, nie jesteś w stanie ich rozwiać.

    Tak więc twój nagłówek musi:
    • być interesujący
    • powodować zaciekawienie u czytającego
    • przyciągać uwagę
    • obiecywać korzyść
    • lub prezentować jakiś problem, z jakim może borykać się twój klient
    Po przeczytaniu twojego nagłówka, czytelnik musi mieć nieodpartą chęć czytania kolejnych akapitów sales lettera. Czy twój nagłówek jest właśnie taki? (Czy w ogóle twoja oferta ma nagłówek?)

  2. Rozbudowane opinie zadowolonych klientów (testimonials)
    Jednym z największych problemów sprzedaży przez Internet, czy też direct mail jest bycie niewiarygodnym. Jak możesz ten problem rozwiązać?

    Zamieszczaj testimoniale swoich klientów, czyli ich pozytywne opinie o tobie, firmie i o tym, jak twój produkt, czy też usługa rozwiązała ich problemy.

    W ten sposób zapewnisz innych, że to, co oferujesz jest już sprawdzone i “działa”.

    Twój potencjalny klient może sobie pomyśleć “Skoro korzystają z tego inne osoby i są zadowolone, to prawdopodobnie ten produkt zadziała również w moim przypadku” (czyli jedna obiekcja klienta z głowy).

    Testimoniale zamieszczaj już po kilku akapitach w swojej ofercie. W ten sposób przekonasz potencjalnych klientów, że to, o czym piszesz jest warte przeczytania.
W następnych artykułach znajdziesz kolejne elementy, które powinna zawierać twoja oferta napisana zgodnie z zasadami copywritingu.

9 komentarze:

Anonimowy pisze...

nie to

Bogdan pisze...

interesujący wpis!

Jedzenie z dowozem do domu pisze...

Fajny blog

Max pisze...

ciekawe tutaj wpisy!

No WAR pisze...

Super no war!

filmowanie ślubów kraków pisze...

nie dla wojny

Andrzej pisze...

Świetnie prowadzony blog!

www.dje-wesele.pl pisze...

zgadzam się w 100%

catering dietetyczny piotrków trybunalski pisze...

ja tak samo

Prześlij komentarz