3 zasady skutecznego copywritingu

Dobry tekst copywritingowy powinien przede wszystkim przyciągać uwagę i zaciekawiać klienta.

W dzisiejszym artykule opiszę również, jak powinna wyglądać twoja oferta pod względem wizualnym.

Twój copywriting powinien powodować u klienta motywację do (pożądanego przez ciebie) działania.

Potencjalni klienci przeczytają, co masz im do zakomunikowania, jeśli twoja oferta nie będzie ich odstraszać wyglądem (wręcz przeciwnie – musi być przyjazna, wręcz zapraszać do lektury).

ZASADA nr 1
W miarę możliwości staraj się pisać krótkimi zdaniami. Unikaj dłużyzn, zdań wielokrotnie złożonych. Nikt nie lubi dokładnie analizować zdań, które mają po kilka linijek.

Zdania w twojej ofercie powinny być krótkie, “lekkie”.

Długie zdania wprowadzają chaos do oferty. U twojego klienta klienta mogą spowodować zakłopotanie. A to już tylko krok od tego, że w ogóle przestanie czytać.
Przedstawiaj fakty w prosty sposób. Unikaj żargonu branżowego (tak naprawdę rozumieją go jedynie wtajemniczeni). Nie myśl, że twoi klienci będą sprawdzać w słowniku, co znaczy dane słowo.

Stracisz uwagę klienta = stracisz klienta.

ZASADA nr 2
Jeśli twoja oferta wywołuje reakcję typu “o rany, ile tekstu”, znaczy to, że musisz ją poprawić. Nawet jeśli twoja oferta jest dobra, a odpycha od siebie “oceanem tekstu”, nikt jej nie przeczyta.

Podziel swój tekst na akapity. Każdy z nich powinien mieć maksymalnie 5-6 linijek, a czasami nawet mniej.

Tekst niepodzielony na akapity czyta się bardzo trudno, w szczególności na ekranie monitora.

ZASADA nr 3
Twój tekst musi powodować u klienta nieodpartą chęć działania. W zależności od celu twojej oferty może to być: zakup produktu, skorzystanie z usługi, skontaktowanie się z tobą, czy też odwiedzenie twojego sklepu.

W ofertę wpleć historię. Ludzie uwielbiają czytać o innych, podobnych do nich osobach. Możliwe, że sytuacja, którą opisujesz, przydarzyła się również innym.

W ten sposób wywołasz ciekawość u czytającego. Będą chcieli wiedzieć, jak można rozwiązać dany problem.

Przedstawienie rozwiązania powinno mieć zdecydowany pozytywny wydźwięk. Po przeczytaniu tego twój klient powinien odetchnąć z ulgą.

Napisz (lub popraw) swoją ofertę według tych zasad, a na pewno będzie ona o wiele bardziej skuteczna.

2 komentarze:

Czesław pisze...

Świetnie prowadzony blog!

Krzysztof pisze...

inspirujące wpisy i fajne zdjęcia

Prześlij komentarz