Jeśli spotkałeś się z taką sytuacją, to sprawdź, czy nie popełniłeś jednego z poniższych błędów?
Błąd nr 1: Twoja ulotka zawiera jedynie suche, nic nieznaczące informacje
W twojej “reklamówce” można znaleźć informacje na temat każdego produktu, który masz w ofercie. Zamieściłeś szczegółowe informacje, detale techniczne. Podałeś (lub też nie) cenę. Zapomniałeś o jednej bardzo ważnej rzeczy: broszury i ulotki to materiały marketingowe.
Powinny znaleźć się na nich informacje nie tylko o produkcie, ale także zachęta do skorzystania z danego rozwiązania w twojej firmie. W jaki sposób to osiągnąć? Przedstaw korzyści, jakie wynikają z używania produktu (język korzyści).
Błąd nr 2: Ulotka nie zachęca w żaden sposób do jej przeczytania
Pierwsze kilka sekund decyduje o tym, czy czytelnik przeczyta dany materiał, czy też nie. Musisz przykuć jego uwagę, w przeciwnym razie ulotka znajdzie swoje miejsce w koszu. W tym przypadku ludzie oceniają “po okładce”. Jeśli na twoich materiałach marketingowym najważniejsze miejsce zajmuje:
- nazwa twojej firmy napisana wielkimi literami,
- olbrzymie logo,
- “piękny”, a zarazem wyświechtany slogan np. „Doskonałość to nasze drugie imię”, „Najlepsi w mieście!”)
- zdjęcia tryskających radością ludzi,
to w mgnieniu oka zniechęci to ludzi do tego, aby zajrzeć do twojego materiału marketingowego.
Błąd nr 3: Skupiasz się na twojej firmie i produktach/usługach, jakie oferujesz
Czy cała twoja broszura opisuje jedynie twoje produkty i o twoją firmę? Jeśli tak jest, powinieneś to zmienić.
Broszura powinna być przede wszystkim o twoich potencjalnych klientach. Powinna im powiedzieć:
- W jaki sposób możesz rozwiązać ich dotychczasowe problemy?
- Co zyskają – konkretnie – gdy skorzystają z twojej oferty?
- Jakie będą konsekwencje tego, że nie podejmą decyzji?
- Dlaczego w ogóle powinni zacząć czytać twój materiał marketingowy? Dlaczego mają poświęcić ci swój cenny czas?
- Co możesz im dać?
0 komentarze:
Prześlij komentarz