Jakie są 3 najczęstsze błędy w broszurach i ulotkach reklamowych?

Grafik zrobił swoje i wykonał świetną robotę. Wydałeś sporo pieniędzy za wydruk materiałów na wysokiej jakości papierze. Zająłeś się kolportażem materiałów marketingowych – broszur i ulotek – do osób, które powinny być zainteresowane tym, co sprzedajesz. Mija tydzień, potem drugi, ale nikt nie dzwoni i nikt nie zamawia. Zero odzewu.

Jeśli spotkałeś się z taką sytuacją, to sprawdź, czy nie popełniłeś jednego z poniższych błędów?

Błąd nr 1: Twoja ulotka zawiera jedynie suche, nic nieznaczące informacje

W twojej “reklamówce” można znaleźć informacje na temat każdego produktu, który masz w ofercie. Zamieściłeś szczegółowe informacje, detale techniczne. Podałeś (lub też nie) cenę. Zapomniałeś o jednej bardzo ważnej rzeczy: broszury i ulotki to materiały marketingowe.

Powinny znaleźć się na nich informacje nie tylko o produkcie, ale także zachęta do skorzystania z danego rozwiązania w twojej firmie. W jaki sposób to osiągnąć? Przedstaw korzyści, jakie wynikają z używania produktu (język korzyści).

Błąd nr 2: Ulotka nie zachęca w żaden sposób do jej przeczytania

Pierwsze kilka sekund decyduje o tym, czy czytelnik przeczyta dany materiał, czy też nie. Musisz przykuć jego uwagę, w przeciwnym razie ulotka znajdzie swoje miejsce w koszu. W tym przypadku ludzie oceniają “po okładce”. Jeśli na twoich materiałach marketingowym najważniejsze miejsce zajmuje:
  • nazwa twojej firmy napisana wielkimi literami,

  • olbrzymie logo,

  • “piękny”, a zarazem wyświechtany slogan np. „Doskonałość to nasze drugie imię”, „Najlepsi w mieście!”)

  • zdjęcia tryskających radością ludzi,

  • to w mgnieniu oka zniechęci to ludzi do tego, aby zajrzeć do twojego materiału marketingowego.

Błąd nr 3: Skupiasz się na twojej firmie i produktach/usługach, jakie oferujesz

Czy cała twoja broszura opisuje jedynie twoje produkty i o twoją firmę? Jeśli tak jest, powinieneś to zmienić.

Broszura powinna być przede wszystkim o twoich potencjalnych klientach. Powinna im powiedzieć:

  • W jaki sposób możesz rozwiązać ich dotychczasowe problemy?

  • Co zyskają – konkretnie – gdy skorzystają z twojej oferty?

  • Jakie będą konsekwencje tego, że nie podejmą decyzji?

  • Dlaczego w ogóle powinni zacząć czytać twój materiał marketingowy? Dlaczego mają poświęcić ci swój cenny czas?

  • Co możesz im dać?

0 komentarze:

Prześlij komentarz