Jak zaprojektować dobrą reklamę wyświetlaną na monitorach w autobusie lub tramwaju?

Reklama w komunikacji miejskiej (w autobusach, tramwajach) z dnia na dzień zyskuje na popularności. W coraz większej ilości miast możemy spotkać ten rodzaj reklamy, coraz więcej firm stawia na to rozwiązanie.

A pasażerowie (póki co) są nią bardzo zainteresowani, bo ile można wpatrywać się w nudny widok za oknem. Niektórzy siedzą jak zahipnotyzowani – tak działa przyciągająca moc video.

Codziennie autobusami i tramwajami podróżują dziesiątki tysięcy osób. Dlaczego tego nie wykorzystywać i powiedzieć im o tym, co robisz?

Czy wszystkie branże mogą się reklamować w komunikacji miejskiej?
Czy reklama na monitorach w komunikacji miejskiej ma rację bytu w przypadku twojej branży?

Na początek powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie:

Czy twój potencjalny klient podróżuje komunikacją miejską? Wiadomo, że w ten sposób ciężko będzie sprzedać luksusowe limuzyny, ale na pewno zasadne będzie reklamowanie klubu bilardowego dla studentów.

Najważniejsze jest, aby twoja grupa docelowa korzystała na co dzień z autobusów lub tramwajów.

Jeśli stwierdzisz, że tak jest, powinieneś przeczytać rady na temat projektowania dobrej reklamy wyświetlanej w komunikacji miejskiej.
  • Nim zaczniesz projektować, musisz pojeździć trochę komunikacją miejską. Zobacz, jak wyglądają aktualnie wyświetlane reklamy. Zobacz, co w nich jest zrobione źle, co można by poprawić. Ucz się na błędach innych.
  • Zrób taką reklamę, aby się wyróżniała spośród innych. W przeciwnym wypadku zostanie zapomniana w momencie kiedy twoi potencjalni klienci opuszczą środek komunikacji.
  • Twoja reklama powinna być przejrzysta. Nie wyrzucaj pieniędzy w błoto. Upewnij się, że twoja reklama jest czytelna.
  • Przyciągnij uwagę potencjalnych klientów ciekawym i interesującym nagłówkiem. Jeśli przykujesz ich uwagę, z uwagą przeczytają/obejrzą twoją reklamę.
  • Zwróć uwagę na czcionki. Nie mogą być one zbyt małe. Reklama powinna być widoczna nie tylko dla osób, które będą oddalone o metr. Czytelna reklama = większa ilość osób, do których dotrze.
  • Tekst nie może być zbliżony do koloru tła. Musi się wyraźnie od niego odróżniać. Niedawno widziałem kilka reklam z bardzo kolorowym tłem. W niektórych miejscach tekst był zbliżonego koloru do ilustracji, na której się znajdował – efekt możesz sobie wyobrazić.
  • Jeśli twoja reklama ma kilka slajdów, zwróć szczególną uwagę na długość ich wyświetlania. Pamiętaj, że nie każdy przeszedł kurs szybkiego czytania.
  • Kiedy już skończysz przygotowywanie reklamy, sprawdź, czy jest widoczna z większej odległości. Zobacz, czy może trzeba powiększyć tekst lub zmniejszyć jego ilość.
Reklama na monitorach w komunikacji miejskiej ma jedną wadę. Ciężko jest wywołać określoną reakcję w danym momencie. Mało kto przecież wejdzie na twoją stronę internetową będąc w autobusie.

Mało kto też zadzwoni do ciebie lub zmieni swoje plany, wysiądzie na przystanku i pójdzie wprost do twojego sklepu.

Reklama w autobusach może być uzupełnieniem do twojej kampanii reklamowej.

1 komentarze:

Janusz pisze...

rzetelne treści i fajne wpisy

Prześlij komentarz