Kiedy już je przeczytasz, będziesz wiedział jakich technik użyć, co najbardziej oddziałuje na czytelnika i jakich wyrażeń unikać.
Pamiętaj, że nie można przyjmować wszystkiego jako pewnik i bezmyślnie kopiować. Oczywiście istnieje duże prawdopodobieństwo, że w twoim przypadku podane sposoby, rady i sugestie zadziałają, ale nigdy nie masz 100% pewności.
Pierwszą z nich jest książka “Copywriting: jak pisać skuteczne teksty reklamowe”, której autorem jest Herchell Gordon Lewis.
Jeśli masz możliwość, to przeczytaj książkę w oryginale. Znajdziesz ją pod tytułem
“How to put more sell into all your sell copy”.
Niestety polskie tłumaczenie bardzo kuleje. Niektóre rozdziały wyglądają tak, jakby… tłumacz został swoją pracę, poszedł na kawę i już nie wrócił.
Podstawą wyższości one nad a jest ogólna wyższość określonego nad nieokreślonym. Odwrotność działa, gdy chcesz wspomnieć mimochodem : „Heck, it was only a hundred dollars“ (Do licha, to było tylko sto dolarów) patrzy z góry na kwotę. „Heck, it was only one hundred dollars“ nie nadaje się do rzucenia mimochodem z powodu – Reguły Formalności: Żadnego oficjalnego stwierdzenia nie należy rzucać mimochodem. OSTRZEŻENIE: Zbyt często używane one jest z kolei napuszone (…)(Uspokoję cię: większość tekstów na szczęście odnosi się do języka polskiego.)
Książka zawiera dużą ilość ilustracji, które przedstawiają rozwiązania opisane w tekście.
Oprócz tego dostaniesz 100 stron ćwiczeń, które “zmuszą” cię do myślenia i rozwijania swoich zdolności copywriterskich.
Drugą pozycją, którą chcę ci polecić jest książka “Ogilvy o reklamie” (autor: David Ogilvy). Znajdziesz w niej duży rozdział o copywritingu (oczywiście wszystko poparte przykładami).
Również w niej są kłopoty z tłumaczeniem (po raz kolejny polecam oryginał), ale na szczęście jest ich mniej niż w książce Lewisa.
Ale jest functional reason pokazywanie nagości w reklamach produktów, (…) jeden z moich wspólników wpadł na pomysł parading stada byków.Mimo tego wszystkiego książki czyta się bardzo dobrze, dużo można z nich wynieść, a zdobytą wiedzę wykorzystywać podczas pisania swoich ofert.
7 komentarze:
Bardzo fajne inspirujące treści.
ciekawa treść i konkretny wpis
jak zawsze interesujący wpis!
inteligentny wpis
rzetelne treści i fajne wpisy
ten wpis jest super!
extra wpis i fascynujące treści
Prześlij komentarz