Co zrobić, aby lepiej poznać swój produkt i potrzeby potencjalnego klienta?

Twój produkt lub usługa potrzebują dobrej oferty sprzedażowej. Nie masz się co łudzić, że estetyczna grafika na stronie pozyska dla ciebie nowych klientów.

Nie zrobi tego też bardzo krótka oferta ze znikomą ilością informacji na temat tego, co oferujesz. Aby sprzedawać swój produkt w dużej ilości osób potrzebujesz przede wszystkim dobrze napisanego listu sprzedażowego (sales letter).

Przed przystąpieniem do jego napisania powinieneś zastanowić się nad kilkoma rzeczami, które pozwolą ci lepiej zrozumieć swojego potencjalnego klienta.

Jakie problemy można rozwiązać za pomocą twojego produktu? Jak wpłynie na twojego klienta i jak przyczyni się do podwyższenia jego komfortu życiowego?

Jacy ludzie najczęściej borykają się z problemami, które rozwiązuje twój produkt? To pytanie pozwoli ci ustalić twoją grupę docelową (osoby, które prawdopodobnie będą zainteresowani tym, co oferujesz)

Kto z pewnością nie skorzysta z twojego produktu? Będziesz wiedział, do kogo się nie zwracać ze swoją ofertą.

Co można powiedzieć o osobie, która potrzebuje twojego produktu? Czym się charakteryzuje, jaki jest jej styl życia, czym zajmuje się na co dzień? Jakie gazety czyta, jakie strony WWW przegląda, czyli gdzie się reklamować, aby dotrzeć do takiej osoby.

Z jakich innych produktów, które masz w swojej ofercie, może skorzystać twój potencjalny klient Odpowiedź na to pytanie do tzw. cross-sellingu (o tym w kolejnych artykułach).

Postaw się w roli najbardziej wymagającego klienta. Jakie pytania będzie on zadawał, do czego może się “przyczepić”? W ten sposób będziesz mógł przewidywać typowe obiekcje swoich klientów i na nie odpowiadać.

Pomyśl w czym twój produkt jest podobny do tych, które oferują konkurencyjne firmy. W czym jest lepszy? I najważniejsze: czym się odróżnia?

3 komentarze:

Miłosz pisze...

rzetelne treści i fajne wpisy

Piotr pisze...

rzetelne informacje i wpisy!

Radek Grosicki pisze...

Praca nad produktem i jego znajomością to już kwestie wewnętrzne, wśród pracowników. Ale w sprawie reklamy i badań rynku aby ocenić potrzeby klienta i wiedzieć jak dotrzeć do niego z przekazem reklamowym dobrze zgłosić się do profesjonalnej agencji. Ja bym polecał tą mediową a szczególnie https://hashihoshi.com/. Oni są w stanie znacznie więcej usług zaoferować, w zakresie mediów tradycyjnych jak i cyfrowych. A przede wszystkim wesprzeć klientów analizą konsumpcji mediów, badaniami internetowymi. Tak aby trafiać z reklamą tam gdzie to może przynieść widoczne efekty.

Prześlij komentarz