Dlaczego pod żadnym pozorem nie należy oszukiwać swoich klientów?

Ostatnio trafiłem na ciekawy przykład, jak "małe oszustwo" może być zdemaskowane przez klientów i jak szybko taka informacja rozchodzi się w Internecie (i oczywiście dociera do innych osób, potencjalnych klientów danego miejsca).

Poniższy przykład dobrze to obrazuje, obrazek został wrzucony na najpopularniejsze serwisy społecznościowe i "rozchodzi się" po Internecie z prędkością światła.

Jak możesz uniknąć takich sytuacji?
Po prostu bądź 100% uczciwy wobec swoich klientów. Wystarczy jedna taka akcja, aby stracić szacunek i nadszarpnąć sobie wizerunek swojej "marki", na którą niekiedy pracuje się latami.

29 komentarze:

Anonimowy pisze...

Witam,
proszę o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam lepiej dopracować koncepcję narzędzia służącego do badania zachowań i doświadczeń klientów oraz optymalizacji działań poprawiających relacje z klientem . Będziemy wdzięczni za poświęcenie 3 minut na odpowiedź na kilka pytań.

Z poważaniem,
Zespół ActiveCust
https://docs.google.com/forms/d/19dA78ckMM-MJqgUezgA3b2B3pt-aAPZrXzNsOdfMpIo/viewform?pli=1

Sarigato pisze...

Dokładnie tak jak pisze autor, uczciwość przede wszystkim!

MHP.com.pl pisze...

Jeśli zależy nam na kliencie - jakimkolwiek (większym, czy mniejszy) nigdy nie powinniśmy go oszukiwać. Powody są zawsze takie same, skala konsekwencji tylko różna :)

Loff Studio pisze...

Szacunek i uczciwość to podstawa w każdym biznesie!

promoagency pisze...

Ciężko się nie zgodzić z tym co pisze autor. Klient jest najważniejszy, a zadowolony klient dostarczy więcej klientów i tak drzewko się rozrasta :)

solv.pl pisze...

pozycjonowanie w youtube
strony internetowe cennik
blog
SOLV FAQ

CopywriterExpert pisze...

Zgadzam się. I uczciwość warto przejawiać zawsze, bo nad dobrą renomą pracujemy przez całe życie, ale można ją utracić w przeciągu jednej chwili :)

Szymon Owedyk pisze...

Zawsze warto być uczciwym, w życiu osobistym i zawodowym. Nie tylko dobrze się z tym czujemy, ale i wspaniale na tym wychodzimy:)

Zapraszam na swój blog o Copywritingu, SEO i Pozycjonowaniu stron www http://blog.copywriterexpert.pl Pozdrawiam :)

Unknown pisze...

Każde oszustwo prędzej czy później wyjdzie na jaw, dlatego marketing internetowy jest tak skomplikowaną dziedziną. Należy wiedzieć jak przedstawić fakty klientowi aby nie minąć się z prawdą a mimo wszystko być szczerym.

Online Marketing Help pisze...

Nawet małe oszustwo może bardzo źle się skończyć dla losów firmy. Trzeba się przed tym przestrzegać.

Monika pisze...

Dokładnie. Marketing jest trudną sztuką, rywalizacja z konkurencją również ale nie warto uciekać się do kłamstw. Można znacznie więcej stracić niż zyskać :)

Adam pisze...

Ostatnio słyszałem w radiu bardzo długie sprostowanie jednej z reklam popularnej sieci telefonicznej. Trwało według mnie dobre 20 sekund. Podczas jazdy kilkugodzinnej słyszałem je z 3 razy. Na pewno kłamanie nie opłaciło im się :D

Arek pisze...

W czasach, gdzie każdy może wszystko samemu zweryfikować kłamstwo nie ma sensu. Po co jest ryzykować utratę zaufania klientów. Po takiej "wpadce" ciężko jest ponownie odbudować dobry wizerunek marki. To się nie opłaca :)

Romek pisze...

Nigdy nie wolno okłamywać swoich klientów, gdyż to obrócić się może przeciwko nam. Zawsze warto mówić prawdę i starać się by jak najbliżej przyciągnąć do danej marki daną grupę klientów. Tylko wtedy biznes ma jakikolwiek sens ;)

Sfeo Agency pisze...

Oszustwo zawsze wychodzi, a zaufanie bardzo trudno odzyskać

https://salvusmoney.pl/ pisze...

Klient nasz Pan i warto być z nim szczery. To jest własnie sposób na to aby mieć u nich dozgonne zaufanie :)

Rafał pisze...

Masz rację, zdecydowanie się z Tobą zgadzam. O swoich klientów trzeba dbać. Ja zastanawiam się nad wprowadzeniem programu lojalnościowego do sklepu, który prowadzę. Czytałem o tym na stronie https://zencard.pl/blog/programy-lojalnosciowe i myślę, że to może faktycznie się udać.

Piotr pisze...

A co sądzicie na temat grywalizacji? W ostatnich czasach coraz częściej słyszy się o tej technice. Sam miałem okazję czytać ten artykuł http://adnext.pl/walczysz-o-uwage-odbiorcy-zapominasz-o-zaangazowaniu-jak-pomoze-ci-grywalizacja/ i muszę przyznać, że ta technika faktycznie przynosi zamierzone efekty.

Blog o opakowaniach pisze...

Dokładnie. Nie ma sensu oszukiwać swoich klientów i nie ma tutaj znaczenia czy działamy stacjonarnie czy online. Tak czy tak prawda zawsze wychodzi na jaw. A przecież istnieje wiele innych metod na przyciągnięcie klientów, jak chociażby skuteczna reklama czy wyróżnienie się spośród konkurencji niższymi cenami, lepszą jakością, sposobem pakowania paczek. Myślę, że w dzisiejszych czasach już większość przedsiębiorców zdaje sobie z tego sprawę i są to jedynie wyjątki. :)

Monika pisze...

Jeśli szukacie firmy marketingowej to koniecznie zobaczcie na oferty firmy http://tearsofjoy.pl/ to jest agencja mikro-influencerska warto z nimi współpracować. Polecam.

Jola pisze...

Zdecydowanie się z Tobą zgadzam. Poza tym, działania internetowe w biznesie są bardzo ważne. Na stronie https://push-ad.com/pl/blog/jakie-korzysci-niosa-dzialania-z-obszaru-marketingu-internetowego/ można przeczytać o korzyściach, jakie niosą za sobą takie działania - warto poczytać w wolnej chwili.

Martis Consulting pisze...

Oszustwo na pewno prędzej czy później wyjdzie

jangra pisze...

Powiedziałbym, że pytanie z nagłówka jest pytaniem retorycznym. Dobrze prowadzona kampania reklamowa powinna być przede wszystkim rzetelna i prawdziwa. W kwestii reklamy mojej firmy współpracuję z firmą https://www.vizer.pl/ z Wrocławia i mimo kilku różnych pomysłów na reklamę to zgadzamy się w jednej kwestii - prawdziwego przekazu reklamy

Anonimowy pisze...

Jasne Klientów nie wolno oszukiwać, bo to sprawa w sądzie, ale Janusz Biznesu potrafi nie raz tak zrobić. A sytuacja zatrudnionych osób jest jeszcze gorsza. Prawo pracy staje się w takiej firmie fikcją (zob. aktualne przepisy np. tutaj ). Dlatego Klient, paradoksalnie powinien tez zapoznać się z opiniami pracowników firmy, to pozwoli nieco zweryfikować marketingowy bełkot sprzedawcy. ;-)

Besmted pisze...

Transparentność jest bardzo ważna. Są klienci którzy chcą i lubią słyszeć mniej prawdziwe informacje, ale na szczęście rynek dojrzewa coraz bardziej :)
_______________________
https://integritysolutionspoland.pl/

Anita pisze...

super

Anita pisze...

bardzo fajnie opisane. wizerunek firmy jest kluczowy i bez niego ani rusz:::) W sumie to odnosnie wizerunku oraz reklamy warto pomyslec o certyfikatach. (np. https://iso9001.wroc.pl) to tez zwyczajnie przyciaga klientw

Kin pisze...

Na pewno wszystko prędzej czy później wyjdzie, bądźcie uczciwi po prostu:) Dobre agencje internetowe na pewno nie narzekają na brak klientów. Tu na stronie https://seomamut.pl/ znajdziecie pomoc w marketingu internetowym.

reklamydrukarnia.pl pisze...

Wszystkie informacje jak najbardziej pomocne. Uczciwość w tej branży jest niezwykle cenna, a kłamstwa prędzej czy później wyjdą na jaw.

Prześlij komentarz