Jakich błędów powinieneś się wystrzegać w e-mail marketingu?

E-mail marketing zyskuje coraz bardziej na popularności, coraz większa liczba firm korzysta z potencjału tej formy promocji. Wiadomości wysyłane w ten sposób muszą być tworzone według odpowiednich zasad. W tym artykule poznasz najbardziej istotne reguły, jakimi rządzi się e-mail copywriting.

Jeśli zajmujesz się pisaniem e-maili, musisz wiedzieć, że bardzo ważny jest tytuł wiadomości. Jeśli będzie niezachęcający lub po prostu nudny, wielu odbiorców po prostu skasuje danego e-maila bez zaglądania do środka.

Oczywiście tytuł musi mieć związek z treścią maila. W przeciwnym razie czytający może poczuć się oszukany i wiadomość bardzo szybko trafi do kosza.

Jedna z podstawowych zasad, jaką charakteryzuje się copywriting (nie tylko e-mailowy), dotyczy długości zdań. Nie mogą być one zbyt długie i zawiłe. Używaj raczej krótkich zdań (w miarę możliwości 1 zdanie = 8 wyrazów).

Podobna reguła dotyczy akapitów (paragrafów). Nie powinny być dłuższe niż 4-5 linijek (podobnie jak w tym tekście, który właśnie czytasz). Aby tekst był łatwiejszy w odbiorze korzystaj z:
  • list numerowanych
  • list nienumerowanych
  • wypunktowań np. za pomocą – lub *
Dobrze się czyta takie e-maile i po prostu łatwiej je zapamiętać (ze względu na układ graficzny i niejednolity tekst).

Staraj się adresować swoje maile do konkretnych osób. Twój e-mail copywriting będzie bardziej skuteczny, jeśli wyeliminujesz wszelkie zwrotu typu: Pan/Pani, odmiany czasownika przez osoby np “będziesz czytał/a“. Wybija to bardzo z rytmu czytania i utrudnia odbiór tekstu.

Polecam zwracanie się do czytelnika na ty, oczywiście z uprzednim zaadresowaniem tekstu np. “Drogi przedsiębiorco“.

Co mówi copywriting na temat długości wiadomości e-mail?

Gdy będziesz pisał e-maile do kampanii marketingowej, pamiętaj o tym, że przeciętny użytkownik Internetu nie ma długich godzin na czytanie wiadomości ze swojej skrzynki e-mailowej. Twoja wiadomość będzie jedną z wielu, jaką będzie czytał danego dnia.

Dlatego też nie mogą być one zbyt długie (maksymalnie 250-350 słów – ten tekst ma 352 słowa). Jeśli masz do przekazania więcej treści, podziel ją na kilka wiadomości lub po prostu odeślij linkiem do strony lub pliku pdf.

Większość programów pocztowych umożliwia zdefiniowanie szerokości danego maila (oznacza to, ile znaków będzie się mieścić w jednej linii). Optymalna szerokość to około 65-75 znaków na linię. Taki tekst najlepiej się czyta.

O innych zasadach, którymi rządzi się e-mail copywriting w kolejnych artykułach.

14 komentarze:

Huber Polska pisze...

E-mail marketing na tą chwilę jest jedną z najbardziej atrakcyjnych form promocji, oczywiście jeśli jest prowadzony rozważnie. Wiadomo przeciętny użytkownik chce czytać rzeczowe informacje, najlepiej skierowane do niego, bez żadnego zastanawiania się o co chodzi osobie wysyłającej mail.

SOLV pisze...

depozycjonowanie
kampanie google adwords
sklepy internetowe Katowice
kampanie remarketingowe google

CopywriterExpert pisze...

Dokładnie, długość wiadomości email to podstwa, podobnie jak długość każdej reklamy :)

Szymon Owedyk pisze...

Dobrze jeszcze unikać zbyt dużej ilości linków. Wystarczy 1 bądź 2, ale więcej już nie będzie dobrze postrzegana :)

Zapraszam na swój blog o Copywritingu, SEO i Pozycjonowaniu stron www http://blog.copywriterexpert.pl Pozdrawiam :)

Marek pisze...

E-mail marketing bardzo często jest słabej jakości i nie posiada niczego innego oprócz klasycznej wiadomości typu spam. W tego typu działaniach warto zainteresować użytkowników nieco bardziej i pozwolić im na wejście w interakcje. Interesujący wpis, pozdrawiam!

Maciek pisze...

To, że e mail marketing jest słabej jakości to tylko i wyłącznie nasza wina. Musimy zainwestować w profesjonalną obsługę marketingową. Jeżeli się na tym nie znamy to lepiej oddać to firmie która ma doświadczenie oraz szeroką baze kontaktów. Może warto zlecić to tej firmie https://www.virtualmedia.pl/?

Szefuncio pisze...

Warto wykorzystywać potencjał takich form promocji jakimi jest np. e-mail marketing. Jest to rodzaj reklamy, który jest stosunkowo tani, jednakże jego potencjał (zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych) jest bardzo wysoki.

Alex pisze...

Wybierz szablon strony www. Darmowe. Wszystkie projekty stron internetowych od TemplateMonster.

Ela78 pisze...

Ciekawy artykuł, ważne informacje dla kazdego, dzięki temu wiadomo czego się wystrzegać. Nie wiele osób wie o tym, ja ostatnio czytałam http://omnisoft.pl/jak-osiagac-wysokie-pozycje-w-wynikach-wyszukiwania/ jak osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w google.

jangra pisze...

Marketing zawsze powinien być szczery i rzetelny, bo tak później jest oceniana firma tak się reklamująca. Aby uniknąć wielu błędów związanych ze źle prowadzonym marketingiem dobrze jest dobrze jest skorzystać z usług profesjonalnej agencji. Sam korzystam z usług firmy Vizer, która prowadzi wszystkie działania związane z marketingiem

Besmted pisze...

Świetny wpis, ja ze swojej strony polecam szkolenia sprzedażowe https://integritysolutionspoland.pl/szkolenia-sprzedazowe-rzeszow/

agenza pisze...

Na tym blogu zostanie na dłużej bo naprawdę są bardzo interesujące artykuły.

Adik pisze...

Najważniejsza będzie strona internetowa, każda firmą powinna tą mieć, czy to mała czy większa. Na szczęście można to zrobić raz i mieć już spokój na lata. Takie firmy jak https://seomamut.pl/ tworzą profesjonalne strony internetowe.

https://seolyze.pl/ pisze...

sup[er

Prześlij komentarz